1. Het jaar maar eens goed afsluiten

11-02-2016 03:15

Om 2015 maar eens goed af te sluiten had ik een afspraak gepland met de huisarts voor een pittig gesprek.

Ik was er klaar mee!

Na vorig jaar te zijn gestopt met een zeer snelle effectieve maar voor korte duur durende afvalrace met een Cambridge dieet, en daarna alles gratis en voor niks weer terug te hebben gekregen. Gelukkig nog zonder winst, had ik besloten dat het nu zo niet meer verder kon.

Eigenlijk wist ik dat al voor ik er aan begon maar hé, je moet tenslotte alles geprobeerd hebben, toch!

En dat is zuur, pijnlijk, frustrerend en gewoonweg oneerlijk!

Om een lang verhaal kort te maken, speelde er in mijn hoofd al een tijdje het besef dat ik het niet meer alleen kon, niet meer op de manieren die ik tot nu toe had gedaan. De koek was op, frustratie ten top en discipline ver te zoeken. Daar waar ik in mijn hoofd, en soms ook wel eens ter verdediging omdat ik aan de Cambridge shakes zat tegen mensen zei, dit is mijn laatste poging voor een maagverkleining, had blijkbaar niemand dit écht gehoord. Ik des te beter en het nog verder van me afschuiven zou alleen maar betekenen nóg meer aankomen en straks dus nog meer moeten afvallen dus hup, doorhakken die knoop.

Na eerst man en kind het stuipen op het lijf te hebben gejaagd met de mededeling op oudejaarsdag zonder Oliebollen de huisarts bezocht voor een verwijzing.

We waren er in een kort en krachtig gesprek al snel achter dat veel tekst en uitleg niet nodig was en daar ging ik de deur uit met Fijne jaarwisseling en een gezond Nieuwjaar!