9. Wolkjes en veranderingen

08-09-2016 10:12

Zo daar ben ik dan weer eens! 

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geblogd heb. Ken je het gevoel dat er een enorme donkere wolk boven je hoofd hangt ie maar niet weg wil gaan? Nou ik kon hem niet, maar kwam er een tegen en die vond het noodzakelijk een poosje te blijven hangen.  

                                          

Depri-dip-burn-out, geef die wolk een naam, maakt mij niet uit welke, maar ik wilde hem zo snel mogelijk weg hebben. Schrijven kwam ik helaas niet aan toe, was te druk met weg wapperen van de wolk. Maar dat duurt wel even als je jezelf heel  erg lang voorbij bent gelopen, door bent gegaan als je moest stoppen, alles op je hebt genomen in plaats van het te delegeren, meer naar anderen hebt geluisterd dan naar jezelf. 

En dat alles in een combinatie met een druk leven, werk, gezin. Helemaal weg is de wolk nog niet, maar er stralen alweer wat zonneschijntjes doorheen en daar doen we het voor. Door wapperen dus!

                                                                                    

 

                                       

Goed genoeg daar over….. Hoe gaat het met het afvallen?

 

Nou niet dus, nog niet in ieder geval.  De operatie is nog in afwachting, en ik heb nog geen datum op de mat zien vallen.

Enerzijds kan ik niet wachten, maar al met al is het nu toch wel fijn dat ik nog niet op de OK lig of heb gelegen want mijn plan is inmiddels gewijzigd!!!

Helemaal gewijzigd niet, maar eigenlijk  ben ik terug bij mijn gevoel dat ik veel liever voor een Gastric sleeve( alleen een maagverkleining) wil gaan i.p.v. de gastric bypass ( met omleiding van de dunne darm). Van begin af aan heb ik die omleiding al aan de enge rigoureuze kant gevonden.  Hij geeft volgens de artsen wel het beste resultaat omdat je buiten een mini maag ook een verminderde opname van voeding hebt. Uiteraard wil je voor het beste resultaat gaan maar er zitten ook heel veel kanttekeningen aan vast. Verminderde opname betekend ook dat medicijnen minder  goed opgenomen worden, en soms zelf enorme problemen geven omdat ze helemaal niet aan slaan. Daarnaast de vitamine te korten, die ook niet altijd even goed aan te vullen zijn, met alle gevolgen van dien, en de onzekerheden over de dumpingklachten die je kan ondervinden. Die laatst komt niet bij iedereen even veel voor, maar er zijn ook mensen die ze na elke hap eten ervaren.

Al met al voor mij  een te groot risico, en kies liever voor de wat mildere vorm de maagverkleining. Uiteraard krijg je hier ook minder voedingsstoffen binnen, dat is natuurlijk ook de bedoeling. Maar het geen wat binnen komt krijgt ook de gelegenheid om opgenomen te worden. Ook wel zo belangrijk met medicijnen en, dumpingklachten zijn ook heel erg minimaal tot niet.  Omdat ik al getekend had voor die andere operatie, heb ik een nieuwe afspraak moeten maken bij de chirurg om opnieuw het gesprek aan te gaan.

22 september is het zo ver. Ik ben erg benieuwd hoe het gesprek zal verlopen. Ik weet dat ze in het ziekenhuis deze operatie eigenlijk alleen doen als een normale Gastric Bypass niet lukt omdat er te weinig ruimte is. De voorkeur van de artsen is dus alleen die Bypass. Mocht het zover komen dat ze het niet willen doen heb ik dus kans in een ander ziekenhuis opnieuw het traject in te moeten………….zucht. Afwachten dus.