5. Geregeld leven

10-03-2016 02:04

 

Bij het veranderen van mijn aankomende nieuwe leven zoals ze dan noemen moest er nog een stap gezet worden. 

Geregeld leven!

Niet dat het een van de voorwaarden is, maar het is toch wel algemeen bekend dat als je wat regelmatiger leeft, eet en beweegt dit altijd beter is voor je gezondheid dan er maar een beetje op los te leven. Nou sta ik al jaren niet meer weekenden op de tafels te dansen, mocht ik dat überhaupt gedaan hebben, maar een baan met onregelmatige tijden werkt ook niet altijd mee. Op naar de drie "R"-en zoals we die van Dr. Spock geleerd hebben

 

De meeste dromen van een baan zoals ik heb. Een waarbij je s’morgens vrij bent, s’middags niet hoeft te werken! s’Avonds zo nu en dan wat doet en voornamelijk alle tijd hebt om onderuitgezakt voor de buis te hangen met een bord op schoot, oké een zak chips kan ook!

De ene keer avond, in het weekend wel eens op de dag, en ook wekelijks een aantal nachtdiensten is een beetje hoe de afgelopen jaren er voor mij uitzagen. Ik vond het wel een uitdaging die nachten, lachwekkend ook in het begin dat dit een manier van geld verdienen is heb ik nooit helemaal begrepen als je jarenlang fysiek flink in de week bent geweest voor een paar minimum loon euries. 

En dan zit je ineens thuis op je eigen bankie met een headset op te wachten of je zo nu en dan een telefoontje krijgt. Al snel had ik door dat als ik niet wat lichamelijks ging doen na een paar uur in elkaar stortte. Draadloze headsets bieden die kans en zo heeft menig een die laat de hond uit liet vast gedacht dat ik onlangs uit Delta ontsnapt was omdat ik om half 2 snachts de ramen stond te zemen, de strijk deed of een taart bakte. 

 

Maar eerlijk is eerlijk, over het algemeen komt het er op neer dat ik slaap, niet beweeg, een beetje op me stoel wiebel, uit verveling ga eten en vervolgens weer verder slaap, en dat moet maar eens afgelopen zijn.

Sinds ik de verpleegkundige aangegeven had hier na de operatie mee te stoppen gingen de radartjes in mijn hoofd steeds harder draaien of het geen beter plan was hier gewoon al eerder mee te stoppen. Mijn maag speelt nu al regelmatig op omdat hij van slag is, ik in een continue staat van dufheid verkeer, en zo stram en stijf word dat de gemiddelde bejaarde harder door de Jumbo crost dan ik.

Nu op dit moment is mijn laatste nachtdienst, nog 5 uur te gaan en ik ben er klaar voor!!

Complete regelmaat krijg ik nooit met een baan buiten kantoortijden, maar ik kan in ieder geval weer braaf op tijdstippen eten waarop het normaal is dat je maag knort!

Bijkomende win win situatie is dat ik nu dus eindelijk meer tijd heb om te gaan bewegen!!

Plan voor aankomende week: 1 starten met 2x modifast + koolhydraatarme avond maaltijd ( word vervolgd in volgende Blog)

                                             2x sportschool 1x zwemmen