12. Holy shit

28-09-2016 23:37

Holy shit, het is nog maar 6 nachtjes slapen!!

Gelukkig slaap ik ook nog steeds, wat eigenlijk wel wonderbaarlijk is. Want hoe koelbloedig ik er inmiddels onder lijk vertoont mijn lijf toch wel hoogspanning. Mijn hoofd bonst regelmatig uit zijn fontanelletje, mijn schouders zitten qua houding inmiddels aan mijn oren gegroeid, en ik een stukje loop ben ik in no time in ademnood omdat mijn ademhaling ergens hoog boven in mijn hals zit, in plaats van mindfull in mijn onderbuik. Maar oké het gaat goed met me! Echt!

Vandaag dan het beslissende gesprek gehad met de Chirurg! Met vriendin aan mijn zijde betrad ik kamer 18 bij dokter nummer 3. Na een korte uitleg waar ik voor kwam, en een licht geïrriteerde uitleg over zijn collega kreeg ik eindelijk de achtergrond informatie waar ik naar op zoek was. Waarom word die Gastric Bypass toch zoveel meer gedaan dan die Sleeve, en is dat een beslissing op basis van cijfers of word er ook naar mijn persoonlijke situatie gekeken. Is het zo dat mijn medicijnen van nu en eventueel in de toekomst slechter opgenomen worden enz. enz. Ja, dat laatste kan zo zijn. Licht een beetje aan het middel, maar kan zo bij beide operaties het geval zijn. Oké,…dat was dus 1 punt waarop het dus niet zoveel uitmaakte welke keus ik zou maken. En die dumpingen,…en andere complicaties?...ja die zijn er. We halen 1 probleem weg ( maag/omleiding=gewichtsverlies) maar je krijgt er wat anders voor terug (dumping, verminderde opname enz.) Maar de sleeve die geeft weer hoge maagzuur productie, dus zuurbranden en dan niet behandelbaar…….Oké das een 2e punt….
Betreft het meer risico op een gbp op lekkages omdat het meerdere aansluitingen zijn die ze maken was eerder al verteld dat het geen verschil maakte. Kortom eigenlijk maakt het dus niet uit wat ik doe en kies ik dan voor de operatie met de meeste kans van slagen de Gastric Bypass.
Overigens was dit ook de chirurg die mij dinsdag aan de binnenkant gaat bekijken, dus heb ik daar ook meteen een beeld van!

10 uur s ‘morgens word ik verwacht staat er in de brief vermeld! Met nog een leuke kanttekening dat ik tot 04:00 nog mag eten waarbij ik in gedachten nog een full englisch breakfast voor mijn neus zag verschijnen. Of ik nog een hap weg zal krijgen zeker!! Fijn in ieder geval dat ik nog enigszins mag uitslapen, maar ik geloof dat ik het liever in de ochtend al achter de rug zou hebben.

Mijn bed is overigens al voorverwarmd!! Als ik me s’ morgens aanmeld bij chirurgie, zwaait mijn vriendinnetje/ex collegaatje de boel daar uit. Zij mag de dag ervoor gebruik maken van de Ok om haar maagband te laten verwijderen waarna ze na een paar weekjes mij weer opvolgt met een GBP. Hoe gezellig is dat! Kunnen we samen recepten 100 grams recepten uitwisselen, want veel meer kunnen we straks niet op. Ons maagje zo groot als een kiwi zal in ieder geval geen high thee meer kunnen hebben!!

Deze week staat dan ook een beetje in het teken van nog eten wat je lekker vind, het kan de laatste keer wel wezen J  Vrijdag ga ik dus gezellig nog even met me vriendinnen Sushi eten en van elke hap genieten. Heus niet voor het laatst, maar wel voorlopig en in ieder geval voortaan in veel mindere maten.

Nog even 1 afspraak te gaan morgen bij de anesthesioloog maar dat komt vast wel goed.

Tot snel!